Palautepalvelun kautta ei voi hoitaa laskuihin liittyviä asioita tai perua varattuja vastaanottoaikoja. Tutustu tarkempiin ohjeisiin Tietoa palvelusta –välilehdeltä.
Hämeenlinnan palautepalvelu
Voit antaa palautepalvelun kautta kiitoksia, moitteita ja kehittämisehdotuksia kaupungin palveluista, toiminnasta ja päätöksenteosta.
Jokainen palaute on hyödyksi palvelujemme kehittämisessä entistä paremmaksi, ja ne kerryttävät tietoa asukkaita yleisimmin askarruttavista kysymyksistä. Palautepalvelu on käytössä suomeksi ja englanniksi.
Palautteen antaminen
Palautetta antaessasi kuvaile tilanne, toive tai ongelma asiallisesti ja mahdollisimman tarkasti. Halutessasi voit merkitä kartalle alueen tai paikan, mihin palaute liittyy. Voit liittää palautteesi myös esim. aiheeseen liittyvän kuvan. Liitetiedoston maksimikoko on 10MB.
Valitse palautteellesi oikea aihealue valikosta. Vastaaja määräytyy palautteelle sen aiheen mukaan, joten palautteen käsittely on sujuvampaa, kun jätät palautetta vain yhdestä aiheesta kerrallaan. Esimerkiksi jos haluat antaa palautetta sekä pysäköinnistä että koulukuljetuksista, tee kaksi eri palautetta näihin aiheisiin.
Ethän jätä palautejärjestelmän kautta arkaluontoista tai yksityistä tietoa kuten henkilötunnuksia tai tilinumeroita. Palautepalvelun kautta ei voi hoitaa kaupungin laskuihin liittyviä asioita, perua varattuja vastaanottoaikoja tai jättää työpaikkahakemuksia.
Käyttäjätunnus ja rekisteröiminen
Palvelun käyttö tai palautteen antaminen ei vaadi käyttäjätunnusta. Palveluun voi luoda tunnuksen, joka mahdollistaa omien palautteiden seuraamisen. Käyttäjätunnuksen luominen vaatii toimivan sähköpostiosoitteen.
Jätä yhteystietosi ja toimiva sähköpostiosoitteesi yhteystietokenttään, jotta saat palautteeseesi vastauksen. Tarvittaessa voimme kysyä myös lisätietoja palautteeseesi liittyen.
Palautteen julkisuus
Jos sallit palautteesi julkaisun, palautteen käsittelijä voi julkaista sen vastaamisen jälkeen. Palautteita ei kuitenkaan julkaista, jos niissä on arkaluontoista asiaa, yksityistä tietoa tai epäasiallista kieltä. Voit myös kieltää palautteen julkaisun ottamalla ruksin pois kohdasta ”palautteen saa julkaista”. Jos otat ruksin pois, palautettasi ei julkaista. Myös palautteen käsittelijöillä on oikeus poistaa palautteen julkisuus.
Palautejärjestelmän suojaus ja tekniset vaatimukset
Sähköpostipalvelut voivat tulkita palautteeseen lähetetyn vastauksen roskapostiksi. Jos odotat vastausta palautteeseesi, tarkkaile myös sähköpostisi roskapostikansiota.
Palautteen jättäminen on suojattu reCAPTCHA -palvelulla. Sen tarkoituksena on estää automaattisen roskapostin lähettäminen. Useimmiten käyttäjä ei edes huomaa sitä, sillä se toimii palautepalvelun taustalla. Joissain tapauksissa käyttäjä voidaan kuitenkin tulkita robotiksi, jolloin käyttäjältä vaaditaan kuvavarmennus, jotta palaute voidaan jättää.
Palvelun käyttö vaatii selaimen, jossa on JavaScript päällä.